Ekonomi Lüks’ün sonu mu geliyor?

Lüks’ün sonu mu geliyor?

28.03.2024 - 07:01 | Son Güncellenme:

Lüks moda markalarında neredeyse 2000’li yılların başından beri devam eden yükseliş trendi, uzakdoğu’dan gelen düşük satış tahminleri ile yerini gerilemeye bırakacak endişesine neden oldu.

Lüks’ün sonu mu geliyor

Fransız lüks moda devi Kering, Asya’da bir yavaşlama beklediğini ve en büyük markası Gucci’nin satışlarının 2024’ün ilk çeyreğinde yüzde 20 düşeceğini tahmin etti. Kering, Gucci’nin satışlarındaki yüzde 20’lik düşüşün 2024’ün ilk çeyreğinde firma genelindeki gelirlerde yüzde 10’luk bir düşüşe yol açmasını beklediğini söyledi. Bu durum, hisse senedi fiyatının yüzde 15 düşmesine ve şirketinin değerinin 9 milyar dolar eksilmesine neden oldu. Gucci’deki bu düşüş beklentisi Burberry ve LVMH gibi rakip lüks ürün satıcılarının hisselerinde de düşüşe neden oldu.

Haberin Devamı

Ayak uyduramadı

Kering, 2023 yılı gelirinde yüzde 4 düşüşle 19,6 milyar euro’ya geriledi. Çin’deki ekonomik yavaşlamanın satışları olumsuz etkilediği, aynı zamanda Gucci markasının beklenenden daha yavaş bir dönüşüm göstermesi nedeniyle müşteri kaybı yaşadığı belirtiliyor.