08 Şubat 2012 Çarşamba
İyi Yaşam

ANAHTAR KELİME: ÖLÇÜLÜ BESLENME

Bir araştırmaya  göre, ara öğün yapan kız çocukları daha az kilo alıyor. Sık öğün tüketimi, 10 yıl içinde daha az kilo alımı sağlıyor

‘Klinik Beslenme’ dergisinde yayımlanan yeni bir çalışmanın sonuçlarına göre; 3 ana öğün ve 3 ara öğün tüketen kızlar, günde sadece iki öğün tüketenlere göre hem daha az kilo   alıyor hem de bel çevreleri daha ince oluyor. Küçük ve sık aralıklarla öğün tüketimi, kızların daha uzun süre tok hissetmelerini sağlayarak, fazla kilo alımını engelliyor. Çünkü ara öğün yapılır veya sık yemek yenirse daha büyük bir öğüne duyulan ihtiyaç azalıyor.   Ve aşırı açlık engelleniyor.

10 yıl sürdü
Çalışmaya katılan 9-10 yaşındaki kızların, üç günlük besin tüketim kayıtları inceleme altına alındı. 10 yıl boyunca, araştırmacılar, iki bin 100 kızın boy uzunluğunu, vücut ağırlığını ve bel çevresini takibe aldı. Daha sonra kızların 19-20 yaşlarındaki kiloları ve bel çevresi değişimlerini karşılaştırıldı. Yeme sıklığına dikkat etmeyenlerin ergenliğe geçişte hem kilolarının hem de bel çevrelerinin arttığı gözlendi. 10 yıl boyunca, günde altı öğün tüketen kız çocuklarıyla daha az sıklıkta yemek yiyen kızlar arasında yaklaşık 3.6 kg.’lık fark olduğu görüldü. 19-20 yaşlarına geldiklerinde, sık yemek yiyen kızların bel çevreleri ortalama 10 cm., diğerleriyse 13 cm. artış gösterdi.

Sağlıklı seçimler yapın
Daha önceki birçok çalışma da, sık besin tüketiminin düşük kiloyla bağlantılı olduğunu ortaya koydu. Ancak unutulmaması gereken, bireylerin yeme alışkanlıklarını değiştirdiğinde  kilo artışının yaşanabileceği.
Ayrıca yapılan ara öğünlerin içeriği de önemli. Sebze ve meyvelerden oluşan öğünler yerine yağlı ve şekerli, yüksek kalorili besinler seçiliyorsa hem kilo hem bel çevresinde artış görülür.
Ara öğünlerden oluşan bir beslenme düzeni kilo kontrolünde her zaman işe yarıyor. Önemli olan ölçülü olabilmek. Ölçülü beslenme beraberinde ‘en doğru’ beslenmeyi getiriyor. Bireyin beslenme alışkanlıkları ve metabolik cevabı her zaman birbirinden farklı, en doğrusu bireyin yaşam şekli, aktivite düzeyi ve mutlu olacağı bir  beslenme planı.

OKUR SORUSU

* Daha az kalori almak için öğün atlayabilir miyim?
Öğün atlamak, matematiksel olarak sanki daha az kalori almanızı sağlar gibi görünse de bir sonraki öğünde çok acıkacak ve yemeyi planladığınız miktardan daha fazla  yiyeceksiniz. Bunun için tüm yediklerinizi güne yaymak ve daha küçük öğünler tüketmek önemli. Emin olun, iki büyük öğünde alacağınız kalori, dört küçük öğünde alacağınız kaloriden  daha az olacak.
Özellikle diyabet hastasıysanız, düzenli ana ve ara öğün tüketimi yapmak, kan şekeri dengesini sağlamak açısından çok önemli.

Kahvaltıyı   pratikleştirin
Kahvaltının günün   en önemli öğünü olduğunu birçoğumuz biliyoruz. Güne kahvaltı ederek başlamanın sağlık üzerindeki faydaları yapılan araştırmalarla da kanıtlandı. Anlama, odaklanma ve verimli şekilde çalışma üzerinde kahvaltının çok büyük etkisi var. İş hayatı yoğun olanlar veya erken kalkıp kahvaltı etmeyi sevmeyen bireyler, hızlı ve pratik seçeneklere yöneliyor. Hastanelerde de sağlıklı seçenekler bulmak artık mümkün. Örneğin poğaçanın kepekli-beyaz peynirlisi daha iyi bir tercih ya da tam buğdaydan yapılmış, arasına domates, yeşillik ve beyaz peynir konmuş minik sandviçler... Omlet yemeği seviyorsanız, şarküteri ürünlerini  kaldırıp, yeşilbiber, mantar, soğan ve domates ilave edebilirsiniz, böylece daha sağlıklı hale gelir. 

Siz de reklam vermek ister misiniz?
  • KIRMIZI HALIAkatlar Kültür MerkeziSaat: 20.30Fiyat: 34.5 TL Tel: 0 212 351 93 82
  • RUSSIAN CHAMBER PHILHARMONIC...İş Sanat Kültür MerkeziSaat: 20.00Fiyat: 61.5-97 TL Tel: 0 212 316 10 83
  • AYŞE SARANJolly JokerSaat: 21.00Fiyat: 28 TL Tel: 0 212 249 07 49
  • ANADOLU EFES-OLYMPIAKOSSinan Erdem Spor SalonuSaat: 20.30Fiyat: 7-23 TL Tel: 0 212 559 09 14
  • UÇURTMANIN KUYRUĞUMüjdat Gezen TiyatrosuSaat: 20.30Fiyat: 34 TL Tel: 0 212 245 87 07